30 Eylül 2014 Salı

Ligarba reçeli

Bizim oraların tabiriyle;
Ligarba (yaban mersini) Reçeli;

Öncelikle çok reçel denemiş birisi olmadığımı itiraf edeyim. Geçen haftaların birinde ailece yayla hevesimiz tutunca, anneciğimin gördüğünde dayanamadigi meyve sevdası sayesinde çalılıklardan topladığımız ligarbaları paylaştırıp, payıma düşenle bir reçel yapmayı tercih ettim. Reçel yapmanın önemli bir püf noktası; küçük taneli meyveleri reçel yapacaksanız eğer şerbetini önceden pişirip iyice kivam aldıktan sonra meyveleri dökmeniz gerekiyor. Büyük parçalı ve sert meyveleri ise bir gece önceden mutlaka şekere yatırmanız ve sekeriyle birlikte pişirmeniz gerekiyor. Ben cok küçük taneli ve dağılma ihtimali olan ligarba recelimi ilk yöntemle pisirdim. Yaklaşık 250 gr kadar olan ligarbalarım için 3 su bardağı su ve 3 su bardağı şekeri iyice kivam alıncaya kadar pisirdim. Tezgaha bir damla damlattığınızda dağılmayacak kadar olması gerek. Sonra içine yıkanmış meyveleri koyup tekrar pisirdim. Yaklaşık bir yarim saatte öylece piştiler. Altını kapatmadan bir beş dakika önce birkaç parça limon tuzu atın veya çeyrek limon suyu sıkıp birkaç taşım daha kaynatıp altını kapatın. Sıcak kavanoza koyun ve kapağını sıkıca kapatın. Sonunda bu leziz receliniz hazir
facebook sayfam ( benim mutfağım )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder