11 Temmuz 2015 Cumartesi

Bal Kabağı Lokumu

🌺Bal Kabaklı  Lokum🌺 tarifi için  beklettiysem kusura  bakmayın. Gerçi  tariff Tarifff  diye yazan olmadığından mıdır, nedendir bilmiyorum  ama biraz gevşek  davrandım doğru. 😀😀😀.

 🌺 Bal Kabaklı  Lokum🌺
🌺 Malzemeler; 
Bal kabağı  püresi  için;
 🌺Mevsiminde  aldığım  büyük  bir  bal kabağının dörtte biri
🌺1 çay  bardağı  şeker
 🌺1 paket  petibör  bisküvi 
🌺 1 su bardağı  çekilmiş  ceviz  veya fındık  içi
 🌺1 su bardağı  hindistan  cevizi
. 🌺Üzeri  80 grlık  beyaz çikolata 
Yapılışı; Bal kabağının kabuklarını soyup küp  küp doğruyoruz. Şeker ilave  edip  pişiriyoruz. Suyunu çekene  kadar pişirmemiz önemli. Ben bu şekilde  püremu hazırlayıp soguyunca derin dondurucuda saklıyorum.Canim her istediğinde  çıkarıp  bir güzel  pasta yapıyorum.  Buzluktan çıkardığım püreyi çözdürdükten sonra rondoda çektiğim  bisküvi ve fındık  içini pürenin içine  katıp yoğuruyoruz. Elimizde  ceviz  büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz. Hindistan  cevizine buluyoruz. Servis  tabağına  alıyoruz. Beyaz çikolatayı bir kaseye parçalıyoruz. Kaseyi içi  sıcak  ve su dolu tencereye oturtup tencereyi ocağın  üstüne alıyoruz. Çikolatayi benmari  usulü  eritip içine  iki yemek kaşığı  süt  ilave  ediyoruz.  Karıştırıyoruz.  Lokumlarin üzerine  gezdiriyoruz. Afiyetle. ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder