11 Temmuz 2015 Cumartesi

Ağzı Açık


Evet sevgili  @nurmutfagi nin meşhur 'Ağzı  Açık '  tarifini bilmeyen yoktur. Ne zamandır  benim de denemek istediğim  lezzetlerden bir tanesiydi.  Deneyince çok  beğendim.  Tarifi de onun sayfasindan baktım  tabiki. 
Malzemeler; 

🌹 Hamuru  için;
 🌹 1 yumurta 
🌹 2 su bardağı su
🌹 1silme tatlı  kaşığı  tuz 
🌹Aldığı  kadar un
Iç  harci için;
 🌹 300 gr kıyma 
🌹 1 yumurta 
🌹 1 soğan 
🌹 3 yemek  kaşığı  un
🌹 1 yemek kaşığı  biber salçası 
🌹 1 tatlı  kaşığı  domates  salçası 
🌹Karabiber, Pul biber, Nane,Kimyon (ben kendime göre  şekillendirdim) 
🌹 3 diş  sarımsak 
🌹Tuz
🌹 Bir demet maydanoz 

Yapılışı; Once  hamur  için  yumurta, tuz ve suyu yoğurma  kabına alıp azar azar  un ilavesi yaparak ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Iç  harci  için sogani  ince  doğrayıp  kiymaya katıyoruz.  Tuz baharatlar ve salçaları koyup yoğuruyoruz.Unu katıp,Sarımsak  rendeliyoruz.Arzuya göre  bir demet  maydanoz da doğrayabilirsiniz. Ben maydanozu hemen herseye  kullanırım.  Hamurumuzu merdaneyle açıyoruz. Bir kase yardımıyla daireler kesiyoruz.  Herbir  hamurun üzerine  Kıymalı  harçtan koyup elimizle hafif yayıyoruz. Kenarlarını  resimdeki gibi birlestiriyoruz. Bütün  hamuru bu şekilde  hazırlıyoruz. Ağzı  Açıklarimizi bol yağda  kızgın  tavada önce  Kıymalı  taraflari yağda  olacak  sekilde  kızartıyoruz. Önce  kiymali tarafı  kizartmamızın nedeni ise kiymanin pişip hamura yapişmasi icin.Arka tarafi cevirdiğimizde kiymali  harç  dökülmüyor. Sicak  servis  ediyoruz 
Afiyetle. ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder