11 Temmuz 2015 Cumartesi

Çikolatalı Tart Kek


Çikolatalı Tart Kek

Malzemer;  4 yumurta 
1 su bardağı şeker 
1,5 su bardağı un
2 portakal kabuğu rendesi (ben bu sefer limon kullandım ) 
1 paket kabartma tozu 
1 paket vanilya
Çikolata sosu için; 
1 yumurta 
50 gr tereyagi
2 yemek kaşığı pudra şekeri
4 tatlı kaşığı kakao
1 paket vanilya
Yapılışı;  Yumurta ve şekeri çırpıp içine un, kabartma tozu ve vanilyayi eliyoruz. Karıştırarak kek kalıbımıza döküyoruz. 160 derecede 30 dakika pişiriyoruz.
Çikolata sosu için;  1 yumurta ve pudra şekerini iyice Çırpıp içine erimiş soğumuş tereyağını döküyoruz.  Kakao ve vanilyayi da ekleyip çırpıyoruz.  Kekimiz pişince kekimizi ters çevirip ortasındaki çukur kısma cikolata sosumuzu döküyoruz.Ben çikolata  sosunu dökmeden  önce  bir paket  kremşantiyi bir bardak sütle  çırpıp  önce onu döktüm. Çikolata  sosunu da üzerini şeritler  halinde  kullandım. Ama siz kremşanti  kullanmayabilirsiniz. Son olarak  çilek  dilimleriyle  kekimizin kenarlarini süsleyip servis  ediyoruz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder