15 Nisan 2015 Çarşamba

Sulu Köfte

Bildiğiniz üzere  ben  Trabzonluyum. O yüzden  canımız  köfte  istediğinde  hep meşhur  Akçaabat köftemizi yerdik.Tek neden bumu bilmiyorum ama köftenin sulusunu yapmaya  hiç  ihtiyaç  duymamışım. Ev hanımlığı hayatımda  sulu köfteyi denemişliğim sayılıdır. Ama bu akşam  kesin karar verdim.Bundan böyle  daha sık  yapacağım. 😊😊😊😊 Tarifi isteyen var mıdır acaba??? 😆 😆 😆
🌹Sulu  Köfte 🌹
Malzemeler;
Köftesi  için; 
🌹 250 gr  kıyma 
🌹 1 adet kuru soğan 
🌹 1 çay  bardağı  galeta  unu
 🌹 2 diş  sarımsak 
🌹 Karabiber
 🌹 Tuz
🌹 Kimyon 
🌹Bir tutam köri (çay  kaşığı  ucu  ile)
Yemeğin  diğer  malzemeleri
 🌹5 adet orta boy  patates
 🌹1 adet kuru soğan
 🌹 1 adet havuç
 🌹1 demet maydanoz
 🌹 Az bir tutam taze nane
🌹 3 adet domates rendesi
🌹 Tuz
Yapılışı; Once  köftelerimizi  hazırlıyoruz. Sogani ve sarımsaği rendeleyip diger köftelik  malzemeleri  yoğurma  kabına alıp  iyice yoğuruyoruz. Küçük  küçük  köfteler  yapıyoruz. Öyle ki ben bayagi  küçük  yaptım. Yemek için  tencerenin dibine sogani küp  küp  doğruyoruz. Havucu soyup küp  küp  doğruyoruz. 2 yemek kaşığı  tereyağı  koyup kavuruyoruz. Fazla kavurmadan  içine  domates  rendesini ve ince  kıyılmış  maydanoz  nane karışımını  döküyoruz.Bir iki dakika karıştırıp  önce  soyulmuş  ve küp  küp  doğranmış patatesleri sonra köftelerimizi  koyup tuzunu atıyoruz. Üzerinden  atmayacak kadar kaynar  su  ilavesi yapıp  kapağıni  kapatiyoruz. Patateslerimiz  pişince  yemeğimiz  pişmiş  demektir. Afiyetle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder