18 Ağustos 2015 Salı

Kara Bakla Yemeği

Selâmun  Aleyküm Dostlar. 
Inşallah  bana sitem etmemişsinizdir. Çünkü  dünkü  Lazanyamın tarifini hala güncellemedim. 😊. Birde üstüne  üstlük  başka  tarif veriyorum. 
Tam mevsiminde "Kara Bakla" yemeği  tarifi var bu akşam. 
 Malzemeler; 
🌿1 kg kara bakla
🌿 3 adet soğan 
🌿3 adet domates 
🌿 3 diş  sarımsak 
🌿 5 yemek kaşığı  zeytinyağı 
🌿1 demet dereotu

Yapılışı; 
🌿3 adet  soğan  küp  küp doğranir  ve tencereye  konur. Zeytinyağı  gezdirilir. Hafif kavrulur. Uzerlerine  domatesler soyulup  ince ince  doğranır.  Soğana  katılır. Baklalar kenarlarından  ve uç kısımlarından bıçakla  temizlenir .Istenilen  büyüklükte  doğranır.  Ben çocuklarım  daha kolay yesinler diye oldukça  küçük  doğradım. Güzelce  ayıklanıp temizlenen  baklalar tencereye konur. Tuzu ve  sarımsak  rendesi  ilave  edilir. Iki su  bardağı  kaynar  su konur. Kapağı  kapatılır.  Pişirilir.  Son olarak  piştikten  sonra tencereye bir demet dereotu  doğranir.  Yoğurtla servis  edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder