18 Ağustos 2015 Salı

Yumoş Kek


Herkese hayırlı akşamlar. 
Yumoş  kekimin tarifini vereyim  demek için  uğradım. Aslında  çok  klasik  bir kek tarifi. Yani farklı  bir malzeme  kullanmadım.  Süt,yumurta, şeker 😊
 💛Yumoş  Kek💛
 Malzemeler
; 💛3 yumurta 
💛1 su bardağı şeker 
💛1 su bardağı  süt 
💛1 çay bardağı  sıvıyağ 
💛 2 su bardağı  un
💛 1 paket  vanilya 
💛1 paket kabartma tozu 
💛2 tatlı kaşığı  kakao

Yapılışı; Oncelikle  bütün  malzemelerimiz oda ısısında  olmalı. Buz dolabında  olan malzemeleri önceden  tezgaha çıkarmamız gerekiyor.  Yumurtalarımızı şekerle tam traş  köpüğü  olana  kadar  çırpıyoruz.  Uzerine  süt  ve sıvıyağı ilave  edip  tekrar  çırpıyoruz.  Hamurdan  bir su bardağı  kadar ayırıp  ayırdığımız  kek harcına kakaoyu ekliyoruz.Karıştırıyoruz. Sonra elimizde olan iki ayrı  kek hamuruna un,kabartma  tozu ve  vanilya karışımını eleyip spatulayla her iki kek hamurunu  ayrı  ayrı  karıştırıyoruz.  Kalıbı tereyağıyla iyice yağlayip  zemine susam serpiyoruz. Bu işlemi  yapmak  zorunda  değilsiniz.  Ben bi değişiklik  olsun istediğim  için  susam kullandım. Siz sadece yağlayabilirsiniz. Kek harcımızın önce  beyaz kısmını  kalıba  döküyoruz. Sonra kakaolu harcı  üzerine  döküyoruz. Bir çatalla  daireler çizip  iki ayrı  renk hamuru birbirine  karıştırıyoruz. Ben bu karıştırma  işlemini  de yapmadiğim  için  kakaolu kısım daha ağır olduğu için  kalıbın  dibine cöktü. Ama hiç  sorun  değil.  Sadece görünüşünü etkiledi. Tadi değişmedi  anlayacağınız.  Önceden  ısıtılmış 170  derecede 40 dk  pişiriyoruz.  Afiyetle  inşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder