18 Ağustos 2015 Salı

Kıymalı Lazanya

Selâmun  Aleyküm. 
Bugün  çook yoğun ve hareketli  bir  gün  oldu  benim için.  Dereceye  girdiğim  yemek yarışmasında ödüllerden bir tanesi olan @oktayusta1  Oktay Usta’nın  bu cuma günkü  programına katılma  davetini maalesef  kabul edemedim. 😕. Hem çalışma  şartlarımın elverişsizliği hem de ani gelişen planlara  kendi  programımi uyduramış olmamın sonucu  diyelim. Kısmet  artık  bir dahaki sefere. 😊. Bütün  bu  koşuşturmamın sonunda  akşam  eve geldiğimde yemek meşakkati de eklenince henüz  oturma odamın kapısından  içeri  girmiş  değilim. 😦. Akşam  yemeği diyince  yemeğe "Lazanya" yaptım.  Lazanya çok  lezzetli  oldu. Beşamel  sosumda muskat rendesi kullandım  ki şiddetle  tavsiye ederim.
 🌹Kıymalı  Lazanya🌹
🌹 1 paket lazanya 
🌹 2 yemek kaşığı tereyağı 
🌹 2 su bardağı  kaşar  peynir  rendesi 

Kıyma  harcı için; 
🌹 300 gr  kıyma
 🌹 2 adet  soğan 
🌹 1 tatlı  kaşığı salça 
🌹 2 yemek  kaşığı tereyağı 
🌹 Tuz,kimyon ,  karabiber 
Beşamel sosu  için;
 🌹 3 su  bardağı süt 
🌹 3 yemek kaşığı  un
🌹 1 yemek  kaşığı  tereyağı 
🌹 Karabiber 
🌹 Tuz

Yapılışı;  Kıymalı harç  için soğanlar küp  küp doğranir. 2 yemek kaşığı tereyagi konur ve tavada kavrulur. Uzerine  salça  konulur. Kıyma  konur ve tuzu baharatlari  atılır. Iyice kavrulur. Kavrulunca ocaktan alınır. 
Beşamel  sosu için  süt ve un karıştırılır.  Derin tencerede  kaynatılır. Tuzu atılır. Muhallebi  gibi kıvam  alınca  ocaktan  alınır  1 yemek kaşığı  tereyağı  atılır  ve karıştırılır.  Karabiber  atılır. Fırın  tepsisine sırayla  lazanya yapraklarindan bir sıra  dizilir. Uzerine  kiymali  harçtan sonra Beşamel  sosundan dökülür. Kaşar peynir  rendesi gezdirilir. Üstüste  dört  kat bu şekilde  yapılır. (Ben lazanya yapraklarını  haşlamadan kullandım. Ama bazı  marka lazanyalar haşlanarak yapılıyormus. ) . En üzerine  yine Beşamel  sosu gezdirip  birkaç  parca tereyağı  doğranır. 170 derecede  pişirilir. Sicak  servis edilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder