17 Eylül 2015 Perşembe

ÇİĞ KÖFTE



Bazen hazır paketleri kullanmıyorum desem yalan söylerim. Bu köfteyi de A101 de satılan paket çiğ köfte harcıyla yoğurdum. Ama içinin malzesini ,ekşisini, salçasını,yağını kendi kararıma göre ayarladim. Paketin üzerindeki tarifi uygulamadim. Şimdi market adını görüp de siyasi çıkarımlar yapmayalim lütfen. 😊 😊 Verilen emeğe bakalim değil mi? 💖💖💖💖💖

💖 Çiğ Köfte 💖

Malzemeler; ...
🌹 1 paket çiğ köfte harcı
🌹 3 bardak kaynar su
🌹 1 demet maydanoz
🌹 1 demet taze soğan
🌹 3 limon
🌹 1 çay bardağı zeytinyağı
🌹 3 yemek kaşığı nar ekşisi
🌹 2 yemek kaşığı biber salçası
🌹 1 yemek kaşığı domates salçası
🌹 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı; çiğ köfte harcını derin bir kaba döküyoruz. Uzerine tuzunu ve 3 su bardağı kaynar su ilave edip kapağını kapatiyoruz. Yaklaşık yarim saat dinlendiriyoruz. Zeytinyağı ve salçaları tavada hafif kavurup harcın üzerine döküyoruz. Karıştırıyoruz. Dinlenen harcımıza 3 adet limon suyu nar ekşisi ve ince kıyılmış maydanoz ve taze soğanı ekleyip on dakika yoğuruyoruz. Avucumuzda çiğ köfte sekli veriyoruz. Servis tabağına diziyoruz. Marulla servis ediyoruz.

2 yorum:

  1. Sabiha hanim merhaba size bir sorum var baklava yaparken her zaman hamuru açtığımda parça parça oluyor tek tek de yapsam kat kat da yapsam nerde hata yapıyorum acaba cevap verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  2. Sabiha hanim merhaba size bir sorum var baklava yaparken her zaman hamuru açtığımda parça parça oluyor tek tek de yapsam kat kat da yapsam nerde hata yapıyorum acaba cevap verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil