17 Eylül 2015 Perşembe

TAHİNLİ KURU BAKLAVA


Bir lezzet bu kadar mi , bu kadar mi, bu kadar mı güzel olur? ??

💕Tahinli Kuru Baklava💕

Malzemeler; ...
💕 Baklavalık Yufka (ben yarım paket kullandım)
💕2 su bardağı ceviz veya fındık içi (ben bir su bardağı ceviz, bir su bardağı fındık kullandim. Yani tepsinin yarısını fındıklı, yarısını cevizle yaptım )
💕 2 su bardağı tahin
💕 1 çay bardağı eritilmiş soğumuş tereyağı 💕1 su bardağı şeker


Yapılışı; Tahin ve tereyağı bir kapta karıştırılır.
Baklavalık yufkadan bir adet tezgaha serilir.Uzerine iki yemek kaşığı bu karışımdan gezdirilir. Elle yayılır. Uzerine bir adet yufka daha serilir. Yine üzerine bu sefer bir yemek kaşığı tahin karışımı damlatılır. Uzerine ceviz içi ve toz şeker serpilir. Oklavayla rulo yapılır. Sonra rulonun iki ucu sıkıştırılır. Burgu sekli verilir. Yağlanmış tepsiye dizilir. Diğer baklavalık yufkalar da bu şekilde yapılıp tepsiye dizilir. 170 derecede kızarana kadar pişirilir. Firindan çıkarınca soğuduğu zaman istenilen büyüklükte dilimlenir. Dilimlenirken kırılma ve dağılma olmuyor. Uzerine isterseniz pudra şekeri serpip servis edebilirsiniz. Afiyetle ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder