17 Eylül 2015 Perşembe

WAFFLE

Selâmun Aleyküm .
Çok sevdiğim bir arkadaşımın bana hediyesi olan waffle makinemi dün ilk kez denedim. "Canim, belki hoşlanmazsım diye ismini kullanmıyorum ama hediyen için tekrar tekrar teşekkür ederim. "

Gelelim waffle nasıl yapılır sorusuna. Pankek olsun, waffle olsun ben bu avrupai yiyeceklere biraz önyargılıydım aslında. Tadı damağıma göre değildir diye düşünürdüm hep. Ta ki evde h...er ikisinide deneyene kadar. 😊. Pankekten sonra waffle da benim için level atlamış ve sınıfı geçmiştir. Vereceğim tarif tost ekmeği büyüklüğünde beş adet waffle içindir. Siz arzu ederseniz tarifi kişi sayısına göre artırabilirsiniz.

💞Waflle Tarifi💞

💞 2 adet oda ısısında beklemiş yumurta
💞1/2 çay bardağı şeker
💞1/2 çay bardağı süt
💞1/2 çay bardağ zeytinyağı
💞2 çay bardağı un
💞1 paket vanilya
💞Yarım paket kabartma tozu

Yapılışı; Yumurtaları toz şekerle iyice beyazlayıp köpük olana kadar çırpıyorz. İçine zeytinyağını ve sütü döküp tekrar çırpıyoruz. Unu kabartma tozunu ve vanilyayi bu karışıma eleyip spatulayla ile her yerine yediriyoruz..Katı akışkan bir hamur elde ediyoruz. Un miktarını bu hamur kıvamına göre artırip azaltabilirsiniz. Hamurun kapağıni kapatıp 1 saat kadar dinlendiriyoruz.Waffle makinemizi ısıtıp waffle ızgaralarını yağlıyoruz. Yağlanmış ızgaralara hamurdan kepçeyle döküp tam şeklini alması için hafif izgaraya yayıyoruz . Kapağıni kapatıp 3 dakika hiç açmadan pişiyoruz. Hafif Kizaran wafflelari alip soğumasini bekliyoruz Arasına dilediğiniz meyveyi, şekerlemeyi koyabilirsiniz. Isteseniz çikolatali fındık ezmesi sürebilirsiniz. Son olarak da üzerine bir top dondurmayla servis edip harikalar oluşturabilirsiniz. 💞💞💞💙💖💙💖💙🌹🌹🌹
Devamını Gör




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder