10 Aralık 2014 Çarşamba

Fırın sütlaç

Fırın sütlaçlarımı pişirdim. Servise hazırladım. Hatta dayanamayıp sıcak sıcak yedim bile. Ben nöbete giderken sizi bu güzellikle başbaşa bırakıyorum. 
Allah'a emanet olun.
1 küçük kase pirinci iice yıkadıktan sonra tencereye koyuyoruz. 2 su bardağı su koyup pirinçler bir kaç taşım kaynayana kadar pisiriyoruz. Başka bir yerde kaynattigimiz sütü yavaş yavaş pirince ekliyoruz. Karıştırarak kaynamasini bekliyoruz. Kaynayinca içine bir cimdik tuz koyuyoruz. ( tuz, sütün yavan tadını lezzetleştiriyor) . Pirinç iice nisaştasini verip kivam alınca altini kapatıp ocaktan alıyor uz. Damak tadina göre Firin şeker , vanilya ve bir miktar sahlep koyup iyice karıştıriyoruz. güveç kaplarina koyup içi su dolu firin tepsisinde üzerleri kizarana kadar pisiriyoruz.
Tarifteki tam ölçüler. Fakat pisirme süresini iyi ayarlamak lazim. Fırında cok kalınca katilasir. Cok kizarmasini beklemeyebilirsiniz. Birde pirinç kasesi büyük olmasin. Sütlacınin fırında pisip de katılacağı süreyi göz önüne alirsaniz az pirinç cok süt. Normal ölçüler yukardaki gibi fakat tam tutturabilmek icin birkaç defa yapmak gerekebiliyor.


facebook sayfamı beğenmek için burayı tıklayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder