26 Aralık 2014 Cuma

Kakaolu makaron tarifi

Arkadaşlar bir tarifimde daha Allah'ın izniyle sonuca ulaşmış bulunuyorum. Tek elle video çekimi, diğer elle macaron yapma deneyimim benim yüzümü iyi kötü kara çıkartmadı. Dolayısıyla şekillerine fazla aldırmayın diyorum. Macaronda ilk tat deneme nasibim de kendi elimden olanlaymış. Çünkü orjinalini hiç yemedim ve ilk kez tadıyorum. Ben biraz fazla pişirdiğim için ve tek elle çok cırpıp karıştıramadığım için sadece bana biraz kuru geldiler. Ama aynı bu tarifle bir daha ki sefere iki dakika daha az pişireceğim . Yani tarifte herhangi bir sıkıntı yok. Gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz.
Malzemeler;
2 yumurta akı
5 yemek kaşığı şeker
1 cay bardağı badem unu
1,5 çay bardağı pudra şekeri
Bir türk kahvesi fincanı kakao
Yapılışı; Iki yumurtanın akını ve toz şekeri köpük olana kadar mikserle çırpın. Ayrı bir rondoda badem tozunu ve pudra şekerini iyice özdeşleşmesi için karıştırın. Sonra içine kakaouyu da katın ve bu toz karışımını yavaş yavaş köpük yumurtaya eleyin. Tahta kaşıkla yavaşça karıştırın. Iyice yedirin. Sıkma torbasıyla yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yuvarlaklar sıkın. Bir saat kadar tepsi de kurumasını bekleyin. Sonra 170 derecede tam beş dakika pişirin. Soğumadan kalıptan çıkarmayın.
Aralarina istediğiniz kremadan sürüp iki katı birbirine yapıştırın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder