23 Aralık 2014 Salı

Nişastalı pandispanya

 Küçük prensesimin uğur böceğimin üçüncü yaşını dualarla karşılicaz inşallah. Güzel ikramlar hazırlıyorum misafirlerime. Işte buda pandispanyamız. Bakalim hangi şekle dönüşecek? Hepinize güzel yorumlarınız için teşekkür ediyorum.
Nişastalı pandispanya tarifim güzel insan @cahide_sultan 'a ait. Daha önce de deneyip harika sonuç aldığım bu pandispanyayı sizlere şiddetle tavsiye ediyorum. Benim pandispanya kalıbım biraz daha büyük olduğu için malzemeleri göz biraz artirdim. Fakat size kendisinin tam tarifini vereyim.
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 sillme çay bardağı buğday nişastası
1 su bardağı un
1 paket vanilya
Yarım paket kabartma tozu
Yapılışı;Yumurta ve şekeri beyaz köpük olana kadar çırpın. Bu aşamada sabırlı olmak gerekiyor. Bildiğiniz traş köpüğü gibi katilaşana kadar işleme devam etmeniz gerekir. Sonra kalan butjn kuru malzemeleri un eleğine koyup karışımın üzerine eleyin. Tahta kaşıkla aynı yönde, yumurtayı söndürmeden karıştırın. Kelepçeli kalıbın kenarlarını yağlayıp unlayın. Unlamak önemli çünkü hamur Kenarlarina tutunarak kabariyor. Önceden ısıtılmış 150 derece firinda yaklaşık 45 dakikada pişti. Soğumadan kaliptan çıkarmayın. Iyice soğuyunca kenarlarını bir bıçakla dikkatlice kaliptan ayırın. Pandispanyanız hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder