30 Aralık 2014 Salı

Soğan Dolması

Doldurulan sebze kategorisine kendi adıma bir yenisini daha ekledim. Mutlaka bir bilen vardır. Hatta yöresel bir yemektir belki de. Ama benim için ilk deneme etli soğan dolması.
Yarın pazar. Bir çoğunuz evinizde olacaksınız diye düşünüyorum fakat benim gibi çalişacak olanların hallerinden anlayanlara selam eder, yemeğimin tarifini yarına bırakmak gibi bir üşengeçliğe teşebbüs ederim.
Yarın oldu ve ben mesaideyim. Söz verdiğim gibi tarifi vereyim;
Malzemeler; Iç harci için 150 gr kıyma
1 kase pirinç
1 tutam maydanoz
1 tatlı kaşığı salça(tercihen biber salçası)
Doldurulacak soğanların çıkardığımız içlerini de kullanıyoruz.
Tuz, karabiber pulbiber, kekik, nane, kimyon atılır.
Iki yemek kaşığı sıvıyağ
Yapılışı; Pirincimizi yikayip kıymayla karıştırıyoruz. Dolduracak olduğumuz soğanların çıkardığımız içlerini harca küçük küçük doğruyoruz. Maydanozu ince ince kıyip katiyoruz. Sıvıyağ , salça ve baharatlari da koyup iyice yoguruyoruz. Icleri çıkartılmış Soğanları doldurup tencereye diziyoruz. iki su bardağı kaynamiş suya bir cay kaşığı tuz ve bir çay kaşığı salça koyup karıştırıyoruz. Dolmaların üzerlerine tek tek gezdiriyoruz. ağızlarıni domateslerle kapatıp önce yüksek ateşte kaynatıp, sonra düşük ateşte pişiriyoruz.

2 yorum:

  1. Sabiha hanım sizi instagramda gördüm çok beğendim tariflerinizi ve çalışkanlığınızı eti cin kurabiye çok hoştu.Ben de kendimce bir şeyler paylaşıyorum riica etsem benim bloğoda bakıp fikir verebilirmisiniz.Daha çok yeniyim pembezambak.wordpress.com

    YanıtlaSil
  2. Ilk fırsatta bakacağım

    YanıtlaSil