31 Ocak 2015 Cumartesi

Pizza

Benim çook sağlıklı beslenme alışkanlığı edinmiş iki çocuğum var. Şu güzelim pizzayi yaparken bi heves ama yerken yanına bile yaklaşmadilar. Yumurta süt peynir bal yiyeceklermis. Neyse ki pizza eşimle bana kaldı. :) Dün onlarla kahvaltıya ne yapabilirim diye düşünürken yemeyi değil ama yapmayı seven cocuklarim bir ağızdan pizza dediler. Iyi bir hamur tarifi aradım. Tevafugun böylesi @nurcancolakk 'in pizza tarifine rastladım. Çektim. Ben onun ölçülerini bir basamak daha azalttım. Çünkü dört kişilik ailemde aslında sadece iki kişinin yiyeceğini tahmin etmiştim.
Malzemeler; 4 su bardağı un
1/2 paket yaş maya
Bir çimdik tuz
2 yemek kaşığı şeker
1/2 su bardağı sıvıyağ
Ilık su
Içi için:Mantar
Sucuk
Sosis
Mısır
Kaşar peynir rendesi
2 domates
1 yemek kaşığı salça
1/2 cay bardağı sıvıyağ
Yapılışı. Yaş mayayi bir cay bardağı ılık su ve sekerle eritip un ve tuz karışımımıza döküyoruz. Hamurun yumuşaklığına göre ılık su ekleyerek bir kivam buluyoruz. Uzerini strec filmle kapatıp onbeş dakika dinlendiriyoruz. Iç malzemekerimiz için domatesleri soyup rendeliyoruz. Icine bir yemek kaşığı salça ve yarim çay bardağı sıvıyağ koyup karıştırıyoruz. Diğer bütün malzemelerimizi doğruyoruz. Hamurumuzu yağlanmış fırın tepsisine ince şekilde yayıyoruz.Catalla delikler açıyoruz. Uzerine salça domates sosunu , az miktarda kaşar rendesini ve diğer malzemeleri koyup 170 derecede 20 dakika kadar pişiriyoruz. Son olarak pişince tekrar Fırından çıkarip bir miktar daha kaşar peyniri rendesi gezdirip tekrar fırına sürüyoruz. Eriyince pizza servise hazır. Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder