5 Kasım 2014 Çarşamba

Mısır unlu helva

Dün sevgili @cahide_sultan'dan çok güzel bir davet almıştım. #yöreselyemeklerimiz etiketi tam anlamıyla bana göreydi. Hali hazirda eski tariflerden derleme yaptıysam da yepyeni bir tarifle iştirak etmeyi de çok istedim.Size çok farklı gelecek olan bu tarif ,mısır ununun her halini size fazlasiyla sevdirecek.
Mısır unlu helva.
.Ben malzemeri vereyim en iyisi belki hemen denemek isteyen olur. :) 150 gr tereyagi,1 su bardağı sıvıyağ,6 çay bardağı buğday unu,3 çay bardağı mısır unu,1 su bardağı çekilmiş fındık ve 1 su bardağı pudra şekeri.
Oncelikle yağlarımizi bir teflon tencerede eritip içine elekten geçirdigimiz unumuzu koyuyoruz. Mısır ve buğday ununu karıştıriyoruz. Yağda kısık ateşte yaklaşık yirmibeş dakika kadar ,yağ kendini verip hafif yayılana kadar kavuruyoruz. Sonra ocaktan alıyoruz. Icine bir su bardağı fındık içini ve 1 su bardağı pudra şekerini ekleyip iyice yediriyoruz. Borcama yayıp Soğuduktan sonra dilimleyerek servis ediyoruz.
facebook sayfam(benim mutfağım)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder