2 Kasım 2014 Pazar

Patatesli yumurta

Dört beş günlük haftalik izinden sonra bugün nöbete gideceksem evdekileri güzel bir kahvaltıyla motive edebilirim diye düşünüyorum. :) Omletten biraz daha farklı olarak yumurtalı patates çok da lezzetli oldu hani.
2 orta boy patates kabuklari soyulduktan sonra uzun yuvarlak halinde bölünür. Sonra yuvarlaklar küçük küpler halinde kesilir. Tavada kızgın yağda (zeytinyağı) hafif karamelize olmadan kizartilir. Bu aşamada ben küçük bir soğanin da patatese çok güzel tat verdiği gerekçesiyle ince doğrayıp sogani da patatese kattim.Tuzunu attim. Pişen patatesler bir süre sonra nişastalarini verip birbirlerine yapismaya başladıklarında üç adet yumurta bir kasede çırpıp üstlerine döküyoruz. Kısık ateşte pişirip ocaktan almadan üzerine kaşar rendesi koyuyoruz. Maydanozla süsleyip servis yapıyoruz.
facebook sayfam ( benim mutfağım )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder