8 Mart 2015 Pazar

Kedi Dili Bisküvisi


Kedi dili bisküvimin tarif kaynağında bir değişiklik  yapıyorum. Ben sevgili @kakulelimutfak  demiştim  fakat kendisi beni uyararak tarifin asıl  sahibinin  @cahide_sultan  olduğunu  belirtti. Dedigim  gibi bu harikulade  tarif için  kendisine  teşekkür  ediyorum  ve müsadesiyle tarifte sadece bir malzeme değişikliği yaptığımı belirterek tarifi paylaşıyorum.
Malzemeler; 3  yumurta 
100 gr şeker (yaklaşık  bir çay  bardağı )
80 gr un
1 silme çay  kaşığı  kabartma  tozu 
2 yemek kaşığı  mısır  nişastası 
Yapılışı; Yumurtanın  sarıları  ile  beyazlarini  ayırıp  beyazlarına bir cimdik tuz atıyoruz. Traş  köpüğü  olana  kadar  çırpıyoruz.  Azar azar şekeri  ilave  edip mikserle çırpmaya devam ediyoruz. Şeker eriyince yumurta  sarılarını  teker teker katıp  bu aşamadan sonra spatula ile çeviriyoruz. Un ,nişasta  ve kabartma tozunu da karışıma  eleyerek homojen kivam  alana kadar hamuru söndürmeden alttan yukari karıştırıyoruz. Sıkma  torbasına veya buzdolabı  poşetine hamuru koyup (ucuna bir kesik atıp ) yağlı  kağıt  serilmiş  fırın  tepsisine  kedi dili biskuvisi şekli  verecek şekilde  hamuru sıkıyoruz. Uzerlerine toz şeker  serpiyoruz. Önceden ısıtılmış  190 derecede  hafif kizarana kadar pişiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder