27 Mart 2015 Cuma

Medovik Pasta ( Rus Pastasi )



Tarife geçmeden  önce  pasta hakkında biraz bilgi  vereyim. Orjinal Medovik Pastanın tadı  nasıl  bilmiyorum . Ama ben görüntü  olarak  tam tamına  istediğim  görüntüyü  yakalamış  olsamda  lezzet olarak fikir  yürütemiyorum. Sadece yerken icinden bildiğimiz  petibör  bisküvi  tadı  geliyor. Bisküviler  kesilecek kadar yumuşadı  fakat içinin  kreması  yeteri kadar yumuşak  ve dolgun olmadı. Dedigim gibi orjinali nasıl  bilmiyorum. Bir yerde eksiklik yapmış  veya tam tamına  orjinal  malzemeleri  kullanmamız olduğum  için  yetersiz gelmiş  olabilir. Ama siz yine de denemek isterseniz  buyurun tarife. 
Malzemeler; Bisküvisi  için 👇👇
🌹 3  yumurta 
🌹 120 gr tereyağı 
🌹 1 çay bardağı şeker 
🌹 1,5 paket kabartma tozu
 🌹 1 paket vanilya 
🌹 3 çorba  kaşığı  bal
🌹 6  su  bardağı  un 
Kreması  için; 🌹 4 su  bardağı  krema ( 4 kutu  da  denebilir.Benim kremam 1 kg liktı )
 🌹 2 paket  pasta kreması ( A101'den aldım )
 🌹 1 su bardağı şek Yapılışı; Yumurtaları ve şekeri  iyice çırpıyoruz.Tereyagini bir tavada eritip ilinmasını bekliyoruz. Bali  ayri  bir  tavada  eritip  üzerine  kabartma  tozu  ekliyoruz.Yaklasik  bir  dakika  köpürene  kadar  karıştırıp  çırpılmıs  yumurtaya  fazar  azar  azar mikserle  karıştırarak  ilave  ediyoruz .  Uzerine  ılık  tereyağı  ilave  edip karıştırıyoruz.Un ve vanilyayi  azar  azar  ilave edip  sert bir  hamur  yoğuruyoruz. (Normalde  tarifte 4 su bardağı  un yazıyor. Fakat  benim  hamurum  6  su  bardağı  un  ile kıvam  buldu)
Hamuru  8 eşit  parçaya  bölüp  her  bir  parçayı  açıyoruz .  Ister  piştikten  sonra  ister  benim  gibi  pişirmeden  tencere  kapağıyla  eşit  yuvarlaklar  çıkarıyoruz .  Her  bir hamuru  yağlı  kağıt  serilmiş  fırın  tepsisine  diziyoruz .  Uzerlerine  kürdan  batırıp  delikler  açıyoruz .  170 derecede  on  dakika  pişiriyoruz. Pişirirken  sık  sık  kontrol  edin ki yanmasın. Çünkü  çabuk  kızarıyor.  Pişen  bisküvilerimizi  kenara  ayırıyoruz.  Kreması  için  4  su  bardağı  kremayi  bir  çırpma kabına  koyup üzerine  bir su bardağı  şeker  koyup bir güzel çırpıp üzerine 2 paket pasta kreması da  ekliyoruz. Çırpıyoruz.  Katılaşınca her bir biskuvinin arasına  kremadan sürüp  sekiz  katı  üstüste  diziyoruz.  Son  olarak  dışını  da  ayni  kremayla  sıvayıp  üzerine  çikolata  sosuyla  şeritler  çiziyoruz .  Kürdanla  şeritleri  aynı  yönde  çiziyoruz .  Dolapta  bir  gece  bekletiyoruz.  Pastamiz hazır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder