11 Ekim 2014 Cumartesi

Patlıcan mevsiminde karnıyarığı birde tavuklu deneyin.



Karnıyarık yapmak için çoğu insan patlıcanlari kızartır. Fakat ben haşlama usulü yapıyorum. Alacalı soyduğum patlıcanlari kaynar ve tuzlu suda hafif yumusayana kadar haşlıyorum. Cok ezmeden kevgirle tek tek çıkarıp fırına verecegim tepsiye aralarında hafif boşluk bırakarak diziyorum.
Iç harcı için 2 adet tavuk göğüs etini iyice yikayip ince ince doğruyorum. Bir kenara ayırıyorum. Tavaya bir adet orta boy soğan, iki adet sivri biber ince ince dograyıp sıvıyağda soteliyorum. 1 cay kaşığı biber Salçasi koyup karıştırıyorum. Iki adet orta boy domatesin kabuklarını soyup ince ince dogruyorum. Tavaya önce tavukları koyup harlı ateşte tavukların sulanmadan biraz pişmelerini bekliyorum. Sonra dilimlenmiş domatesleri de koyup yine harlı ateşte kapağının kapatıp yaklaşık on dakika kadar daha pişiriyorum. En son tuzunu ve baharatlarini atiyorum.Tepsideki patlicanlarin karınlarından kesip içlerine tavuklu harçtan koyuyorum. Uzerine daha su gezdirmeden fırına sürüp biraz kızarana kadar bekliyorum. Afiyet olsun .;)
facebook sayfam (benim mutfağım )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder